Image

 

رزومه نوشته ای است که توسط شخص نگاشته می شود تا سابقه ها و مهارتهای وی را عنوان سازد. یک رزومه برای هدف های مختلفی نگاشته می شود اما اغلب رزومه ها جهت درخواستهای شغلی مورد استفاده قرار می گیرند. 

یک رزومه شامل خلاصه ای از تجربیات و تحصیلات شخص می باشد. در بسیاری از کشور ها رزومه همانند سی وی (CV)  است ولی در انگلیس، کانادا و آمریکا رزومه اصولاً از سی وی کوتاهتر است .

برای نگارش یک رزومه خوب نبایستی از دستور ، فرم یا ساختار خاصی استفاده کرد ؛ چرا که رزومه هر شخص منحصر به خود آن شخص است و بهتر است که جهت نگارش رزومه هر شخص، وضعیت شخصی وی مورد بررسی قرار گیرد. 

فراموش نکنید که رزومه وسیله پیروزی شما در مصاحبه است. شخص خواننده در نظر اول رزومه شما را تنها به مدت 25 ثانیه از نظر می گذراند و آنرا به صورت کلی بررسی می نماید. پس  با یک رزومه ضعیف، بدون شکل مناسب و با تعداد صفحات زیاد شانس پذیرش خود را از دست خواهید داد.

نکاتی در مورد نگارش رزومه

1) فرمت و تنظیم صفحه بایستی به درستی انتخاب شود. جهت جلب توجه خواننده می توان در بعضی قسمت ها از سبک حروف ایتالیک یا بولد استفاده نمود؛   

2) در رزومه تجربیات خود را به گونه ای عنوان نمایید که نمایانگر عملکرد شما باشد نه وظیفه ای که به شما محول شده است؛ 

3) در عنوان هر مورد ابتدا اولویت آن مورد را در ذهن خود مرور کنید و سپس آنرا به گونه ای عنوان نمایید که به بهترین صورت جلوه داده شود؛

4) رزومه صرفاً منحصر به موفقیت های شماست نه لیستی که به عنوان نمونه از موفقیت های دیگران در پیش روی شما قرار داده می شود؛

5) از ذکر عنوان کلی شغل های خود خودداری کنید و جزئیات آنها را عنوان نمایید.   

توجه کنید که رزومه بیشترین تأثیر را در پذیرش درخواست شما دارد ؛ پس قبل از نگارش آنها در وضعیت شخصی خود جستجو کنید و نمونه های متفاوتی از رزومه را بررسی نمایید.    

 نمونه هایی از رزومه : نمونه 1، نمونه 2، نمونه 3 ، نمونه 4

نکته: لازم به ذکر است که نمونه های ارائه شده تنها جهت آشنایی شما با قالب رزومه            می باشد. 

پرسشها و نظرات خود را به آدرس adib.otc@gmail.com با ما در میان گذارید
شیرازـخیابان عفیف آباد ـدارالترجمه رسمی ادیب 07136281511 و07136273691

منتظر اطلاعات بعدی ما باشید