ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۶ و پنج شنبه ۸ الی ۱۴
پشتیبانی: ۳۴۴۶ ۵۳۵ ۹۳۷
شماره تماس: ۳۶۲۷۳۶۹۱-۳۶۲۸۱۵۱۱
Image

مدارک صادره از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری


ریز نمرات و دانشنامه صادره از یکی از دانشگاههای زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درمرحله اول بایستی دارای مهر و امضاهای معتبر مربوط به دانشگاه یا دانشکده باشند. پس از تکمیل مهر و امضاهای لازم، این مدارک به شخص تحویل داده می شوند. استفاده از این مدارک به صورت عنوان شده در ایران رسمیت دارند؛ اما در صورت ارائه مدارک جهت ترجمه رسمی به منظور استفاده در خارج از کشور تاییدیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضروری می باشد.


این کار از طریق سامانه اینترنتیportal.soarg.ir  انجام می پذیرد و پس از اعلام وزارت علوم تأییدیه این مدارک در سایت وزارت علوم قابل استعلام می باشند.


مدارک لازم جهت تایید اینترنتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

  • تکمیل فرم؛
  • اسکن عکس؛
  • اسکن پشت و روی کارت ملی؛
  • اسکن از تمام صفحات شناسنامه؛
  • اسکن مدرک نظام وظیفه جهت آقایان؛
  • اسکن ریز نمرات و دانشنامه (به تنهایی یا به همراه یکدیگر)؛
  • کپی گواهی لغو تعهد خدمت ( صادره از آموزش دانشگاه، یا دانشکده)؛                 
  • دستورالعمل متقاضیان متقاضیان (سایت وزارت علوم)                                                 
  • آدرس وزارت علوم :ميدان فردوسي، خيابان فرصت، جنب هتل اسكان، سازمان امور دانشجويي

-شایان ذکر است که در روند جدید تأیید نیازی به ارسال مستقیم مدارک به وزارت علوم نمی باشد.

 

دانشگاههای زیر نظر وزارت علوم:

  • دانشگاه جامع علمی کاربردی

آدرس  :تهران، خیابان انقلاب، بین حافظ و ویلا، نبش خیابان پور موسی

 

  • دانشگاه پیام نور

آدرس :تهران، جاده لشکرک،‌ ازگل، ابتدای خیابان نخل ساختمان، مرکزی پیام نور

 

  • مدارس عالی فنی حرفه ای

آدرس :تهران، خیابان طالقانی نبش ایرانشهر جنوبی

  • مرکز آموزش عالی حوزه هنری
    آدرس: تهران، خیابان حافظ، نبش سمیه، تالار اندیشه                                                                                                                        
  • دانشگاه غیر انتفاعی
  • دانشگاه بین الملل                                                                                                                                              
  • قابل توجه دانشجویان در حال تحصیل وزارت علوم: دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فنارری در صورتی که قصد ترجمه مدرک تحصیلی شان را داشته باشند بایستی ابتدا با دانشگاه خود تسویه حساب نموده و نامه ای مبنی بر تسویه حساب با دانشگاه را دریافت نموده و همراه کارنامه تایید شده توسط دانشگاه برای تأیید وزارت علوم اقدام نمایند. این کار به صورت حضوری و در صورت تمایل توسط دارالترجمهانجام می پذیرد.  

 

جهت تأیید ترجمه مدارکی که پیشتر و به طرق دیگر به تأیید وزارت علوم رسیده اند، لازم است استعلام مدارک از سایت https://estelam.msrt.ir/ گرفته شود. برای این کار، اطلاعات صفحه اول شناسنامه فرد نیاز است. پس از تکمیل فرم مربوطه کدی به شماره صاحب مدرک ارسال میشود که با وارد کردن این کد، امکان گرفتن استعلام فراهم میشود.

 

مدارک صادره از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


ریز نمرات و دانشنامه صادره از یکی از دانشگاههای زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرحله اول بایستی دارای مهر و امضاهای معتبر مربوط به دانشگاه یا دانشکده باشند. پس از تکمیل مهر و امضاهای مورد نیاز، مدارک به شخص  تحویل داده می شوند. این مدارک جهت استفاده در ایران رسمیت دارند ولی در صورتی که شخص قصد خروج از کشور و ترجمه مدارک را داشته باشد این مدارک بایستی توسط شخص یا نماینده وی (دارالترجمه مورد نظر یا هر کسی که خود شخص صلاح بداند) به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برسد و یک مهر با مضمون «ترجمه این مدرک و تأیید آن توسط وزارت امورخارجه بلامانع می باشد» توسط وزارت بهداشت پشت مدارک می خورد که پس از انجام این مرحله مدارک کامل و قابل ترجمه رسمی می باشند.


آدرس وزارت بهداشت : تهران، میدان صنعت، خیابان سیمای ایران، نبش دبیرستان پسرانه ابوریحان، ساختمان وزارت بهداشت


مدارک لازم جهت تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

  • اصل ریز نمرات و دانشنامه (به تنهایی یا به همراه یکدیگر) (جهت تسهیل کار یا صرفه جویی در هزینه ارسال و انجام امور مربوطه بهتر است که هر دو مدرک با یکدیگر ارسال گردند).
  • کپی یا اصل مجوز تحویل مدارک (نامه ای که همراه تحویل کارنامه و دانشنامه به فارغ التحصیل ارائه می شود). گفتنی است که در مورد مدارک دوره های ناپیوسته، در صورتی که صاحب مدرک در مقاطع قبلی نیز در دانشگاههای علوم پزشکی تحصیل کرده باشد جهت تأیید مدارک مربوط به مقاطع بعدی، ارائه مجوز تحویل مدارک مربوط به مقطع یا مقاطع قبل نیز الزامی است و در صورتیکه مقطع قبلی را در دانشگاههای زیرمجموعه وزارت علوم گذرانده باشد، ارائه کپی مدرک مقطع قبلی الزامی است.

نکته: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صرفاً ریزنمرات و دانشنامه ها، لیست ساعتی دروس گذرانده، و گواهی های اشتغال به تحصیل را تأیید می کند. سایر مدارک مرتبط (از قبیل پروانه مطب، پروانه دائم پزشکی، دندانپزشکی، مامایی و ..) به استناد دانشنامه تأیید شده وزارت بهداشت قابل ترجمه و تأیید هستند.

 جهت تأیید ترجمه مدارک مربوط به وزارت بهداشت لازم است استعلام مدارک از سایت https://estelam.msrt.ir/ گرفته شود. برای این کار، اطلاعات صفحه اول شناسنامه فرد نیاز است. پس از تکمیل فرم مربوطه کدی به شماره صاحب مدرک ارسال میشود که با وارد کردن این کد، امکان گرفتن استعلام فراهم میشود.

 

مدارک صادره از دانشگاه آزاد اسلامی

ریزنمرات و دانشنامه های صادره از یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تا قبل از 1388/11/01، در مرحله اول بایستی دارای مهر و امضاهای معتبر امور فارغ التحصیلان یا معاونت دانشجویی و رئیس واحد دانشگاهی باشند. پس از اینکه این مدارک از نظر مهر و امضاهای مورد نیاز تکمیل گردیدند، به شخص تحویل داده می شوند. این مدارک جهت استفاده در ایران رسمیت دارند ولی در صورتی که شخص قصد خروج از کشور و ترجمه مدارک را داشته باشد، این مدارک بایستی توسط شخص، اقوام درجه یک یا وکیل قانونی وی (دارالترجمه مورد نظر و یا هر فرد دیگری که دارای وکالت قانونی تنظیم شده در دفتر اسناد رسمی از سوی شخص باشد) به تایید مدیر کل امور فارغ التحصیلان در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برسند و یک مهر با مضمون «ترجمه این مدرک بلا مانع است» توسط سازمان مرکزی بر روی مدارک درج می شود که پس از انجام این مرحله مدارک کامل و قابل ترجمه رسمی می باشند.

دانشنامه هایی که از تاریخ 1388/11/01 به بعد صادر شده است و دارای هولوگرام سازمان مرکزی و شماره و تاریخ تاییدیه می باشند،‌ نیاز به تأیید ندارند ولی ریز نمرات آنها بایستی به تایید سازمان مرکزی برسند که برای تأیید ریز نمرات تنظیم وکالت قانونی نیاز می باشد.

گفتنی است که مدارک مربوط به رشته های تحصیلی زیرمجموعه پزشکی لازم است قبل از ترجمه به تأیید معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برسند و مهری با مضمون «ترجمه این مدرک و تأیید آن توسط وزارت امور خارجه بلامانع می باشد» پشت مدارک درج شود.

 کارنامه های صادره از اداره آموزش واحد های دانشگاه، جهت ترجمه رسمی معتبر نمی باشند.

 

جهت تأیید ترجمه مدارک مربوط به دانشگاه آزاد لازم است استعلام مدارک از سایت https://estelam.msrt.ir/ گرفته شود. برای این کار، اطلاعات صفحه اول شناسنامه فرد نیاز است. پس از تکمیل فرم مربوطه کدی به شماره صاحب مدرک ارسال میشود که با وارد کردن این کد، امکان گرفتن استعلام فراهم میشود.

 

 آدرس سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی: تهران، بزرگراه ستاری شمالی، میدان دانشگاه، بلوار شهدای حصارک

 

 

مدارک صادره از مدارس (ابتدايي، راهنمايي و متوسطه)


كارنامه يا گواهينامه هاي صادره از مدارس بايستي ابتدا به تأييد مدرسه برسند و سپس مورد تأیید آموزش و پرورش ناحیه مورد نظر قرار گیرند و پس از آن ممهور به مهر آموزش و پرورش کل استان شوند.

روند تأیید مدارک متوسطه و پیش دانشگاهی

- با در دست داشتن مدارک ممهور دریافت شده از مدارس جهت تهیه تأییدیه تحصیلی به وبسایت www.emt.medu.ir یا یکی از دفاتر پیشخوان دولت واقع در شهر خود مراجعه نمایید.

- پس از طی کردن روند تأییدیه تحصیلی، تأییدیه تحصیلی شما به کارتابل اداره کل اسناد و امور مترجمان رسمی ارسال می گردد.

- سپس می توانید به آموزش و پرورش ناحیه مورد نظر و آموزش و پرورش کل جهت تأیید مدارک خود مراجعه نمایید.

تأییدیه تحصیلی شما نزد مترجم رسمی محفوظ می باشد و امکان دریافت آن توسط شخص امکان پذیر نمی باشد.

(تأییدیه مدارک توسط آموزش و پرورش ناحیه و آموزش و پرورش کل (هر دو) الزامی می باشند.)

 

پرسشها و نظرات خود را به آدرس adib.otc@gmail.com با ما در میان گذارید
شیرازـخیابان عفیف آباد ـدارالترجمه رسمی ادیب 07136281511 و07136273691

منتظر اطلاعات بعدی ما باشید